Malaga, en eerste visite

English: Malaga Cathedral. Español: Catedral d...

Na het parkeren van de auto in de buurt van de Plaza de Toros de la Malagueta stapten we uit en liepen de straat op naa Paseo del Parque. Het eerste wat we zagen was een weg met een prachtig park in het midden.

Het was vol met bomen en palmen en gaf ons het gevoel dat we eindelijk aan waren gekomen in het zuiden van Europa. We voelden Spanje.

Voor ons een bosachtige ontspannen omgeving in het midden van de straat. Voor ons was de Castillo de Gibralfaro. In het licht van de ondergaande zon zag je de bruine stenen muren en het leek alsof we op reis waren in het verleden. “Je moet een prachtig uitzicht hebben vanaf daar!” Dat was het eerste wat ik dacht. Maar de berg zou moeten wachten tot een andere dag omdat de schemering al was gevallen.

Ik en mijn vrienden gingen voor een wandeling door de bomen op de Paseo del Parque maar uiteindelijk besloten we toen om naar de haven te gaan. We hadden geluk want het weer was er goed.

De promenade was groot en we hadden een prachtig uitzicht op alle schepen, restaurant en hotels in de buurt van de zee. In de verte kon je een cruiseschip zien varen.

Ik had medelijden met de mensen die nu moesten werken op deze prachtige plek met alle mooie bezienswaardigheden en attracties. We vervolgden onze wandeling in de richting van het centrum van de stad. We liepen recht in de zonsondergang.

Na het nemen van wat foto’s van palmen en de zee verlieten we de kust en staken de Paseo del Parque over om naar de weg genaamd Alameda Principal te gaan. Hier kun je een groot busstation vinden en zie je een heleboel mensen lopen.

Op dat moment was ik erg blij om mijn eigen auto te hebben zodat ik me niet hoefde aan te sluiten bij deze chaos.

English: Roman theater of Malaga Español: Teat...

Roman theater of Malaga

In het midden van de weg was er een vluchtheuvel hier konden we kijken naar de mensen die in de loop van de dag bloemen, kranten, souvenirs en nog veel meer aan het verkopen waren. Het werd al donker in Malaga een geweldig moment om een wandeling te maken door de winkelstraat Calle Larios.

In de schemering van het licht leken de winkels net goud en de mensen waren allemaal aan het praten en aan het lachen voor ze gingen dineren in een tapasbar.

De winkels zelf zijn open tot 21:30. Vervolgens gingen we naar Plaza de la Constitución. Hier vind u de grondwet die werd goedgekeurd door het Spaanse volk. Ze waren gemaakt van metaal en in de grond.

Calle larios malaga

Na het lezen van een aantal van hen hebben we onze wandeling door de smalle steegjes die werden omringd door oude huizen met prachtige gevels voortgezet. Onze bestemming was de kathedraal van Malaga die heet “Manquita” door de Malagueños: De one-handed. Waarom? Omdat de architecten twee torens hadden gepland maar slechts een van hen werd gebouw.

De lucht was donker en er was een sterrenhemel. We hadden geluk en konden de maan zien direct vanaf de top van de kathedraal.

Het was dan wel nacht maar het was nog steeds warm en er waren nog steeds veel mensen op straat en in de restaurants.

We besloten dat het al laat was en dat we maar eens moesten vertrekken naar ons hotel. We merkten onderweg toen we al dat eten roken dat we best wel honger hadden. Dus gingen we terug naar Paseo del Parque die zelfs in het donker nog steeds mooi was.

Tot slot waren we erg blij dat we bij onze auto arriveerden. Altijd lekker als je comfortabel zit en terug kan rijden naar je hotel om lekker een hapje te eten.

Voor de volgende dagen was er zo weinig over Malaga en Andalusië omdat we alweer naar huis vlogen. We zagen nog alle mooie stranden van de Costa del Sol, andere steden maar we konden helaas niks meer bezoeken van dit indrukwekkende landschap.